Jak angażować pracowników w podejmowanie decyzji?
Czy lubisz, gdy Twój przełożony pyta Cię o zdanie na temat czegoś w pracy? Oczywiście, że tak! Dzieje się tak dlatego, że wszyscy jesteśmy ludźmi i lubimy czuć, że jesteśmy doceniani i że do nas przynależymy.
Wszystko to wiąże się z morale, a morale musi być wysokie, aby zapewnić produktywność oraz ogólnie szczęśliwe i zdrowe miejsce pracy dla pracowników siedzących za biurkiem.
Jednym z największych drogowskazów w kierunku moralności jest angażowanie pracowników w decyzje, które mają wpływ na nich i na firmę. Oczywiście, jeśli sugestia zgłoszona przez kogoś w biurze nie ma sensu, oczywiście należy to wyjaśnić i odrzucić pomysł.
Jeśli jednak pomysł może mieć sens, to z pewnością należy go zbadać i podziękować pracownikowi za jego sugestię.
Najlepszym sposobem zaangażowania pracowników w proces podejmowania decyzji jest stworzenie grup fokusowych, które skoncentrują się na określonych zadaniach. Dzięki temu pracownicy mogą przedyskutować sytuację ze wszystkimi szczeblami kierownictwa przy stole konferencyjnym, a jednocześnie czują się docenieni i wysłuchani.
Tak więc następnym razem, gdy będziesz musiał podjąć decyzję, niezależnie od tego, czy chodzi o zmiany w nowoczesnym biurze, czy o dużą kampanię marketingową, dlaczego nie zadać pytania wszystkim pracownikom i nie sprawdzić, jakie kreatywne i użyteczne sugestie pojawią się na Twojej drodze?
Co sądzisz o tym temacie?
VKiedy idziesz rano do pracy i docierasz do swojego fotela biurowego, jak się czujesz? Czy czujesz podekscytowanie, że zaczynasz nowy dzień pracy? Czy nie jesteś ani podekscytowany, ani zdenerwowany, po prostu czujesz się doskonale wobec wyzwań, które przed tobą stoją? A może, co bardziej...
V Podczas udzielania informacji zwrotnej, może ona pójść w jedną z dwóch stron. Pracownik może się z nią pogodzić, przyjmując ją jako coś, z czego można się nauczyć, lub może się nią oburzyć, zakładając, że jest to bezpośredni atak na niego. Bardzo rzadko zdarza się, że...
V Nikt nie lubi, gdy mówi mu się, że coś, co zrobił lub co robi, nie jest postrzegane jako całkowicie fantastyczne. O wiele łatwiej jest przyjąć pochwałę niż krytykę. Jednak w miejscu pracy zawsze znajdą się sytuacje, w których być może coś, co zrobiłeś lub sposób, w jaki...