20 maja 2022 Udostępnij

Jak angażować pracowników w podejmowanie decyzji?

Czy lubisz, gdy Twój przełożony pyta Cię o zdanie na temat czegoś w pracy? Oczywiście, że tak! Dzieje się tak dlatego, że wszyscy jesteśmy ludźmi i lubimy czuć, że jesteśmy doceniani i że do nas przynależymy.

Wszystko to wiąże się z morale, a morale musi być wysokie, aby zapewnić produktywność oraz ogólnie szczęśliwe i zdrowe miejsce pracy dla pracowników siedzących za biurkiem.

Jednym z największych drogowskazów w kierunku moralności jest angażowanie pracowników w decyzje, które mają wpływ na nich i na firmę. Oczywiście, jeśli sugestia zgłoszona przez kogoś w biurze nie ma sensu, oczywiście należy to wyjaśnić i odrzucić pomysł.
Jeśli jednak pomysł może mieć sens, to z pewnością należy go zbadać i podziękować pracownikowi za jego sugestię.

Najlepszym sposobem zaangażowania pracowników w proces podejmowania decyzji jest stworzenie grup fokusowych, które skoncentrują się na określonych zadaniach. Dzięki temu pracownicy mogą przedyskutować sytuację ze wszystkimi szczeblami kierownictwa przy stole konferencyjnym, a jednocześnie czują się docenieni i wysłuchani.

Tak więc następnym razem, gdy będziesz musiał podjąć decyzję, niezależnie od tego, czy chodzi o zmiany w nowoczesnym biurze, czy o dużą kampanię marketingową, dlaczego nie zadać pytania wszystkim pracownikom i nie sprawdzić, jakie kreatywne i użyteczne sugestie pojawią się na Twojej drodze?

Co sądzisz o tym temacie?

Dariusz Sobieraj

Tester nowych technologii niszczarek biurowych.