5 pytań, które należy zadać w badaniu satysfakcji pracowników
Od czasu do czasu warto dowiedzieć się, jak radzą sobie Twoi pracownicy.
Możesz myśleć, że wiesz, po prostu dlatego, że siedzą przy swoich biurkach w zasięgu wzroku., możesz stwierdzić, że jest im dobrze.
Jednak czy naprawdę możesz stwierdzić, że jest im dobrze? I czy to jest naprawdę wystarczająco dobre?
Jednym ze sposobów na poznanie prawdy o tym, co dzieje się za kulisami i za ekranami tych biur, jest zapytanie. Brzmi to prosto, ale jeśli chcesz uzyskać szczere odpowiedzi, najlepiej zaoferować anonimowość.
Możesz to zrobić poprzez ankietę satysfakcji pracowników.
Wiele firm już to robi, działając równolegle z systemem ocen. Co roku lub nawet co pół roku, wszyscy pracownicy otrzymują ankietę, którą mogą anonimowo zwrócić. Ważne jest, aby podkreślić anonimowość tego procesu. wszystko aby pracownicy czuli się komfortowo, udzielając szczerych i prawdziwych odpowiedzi, niezależnie od tego, czy są one pozytywne czy negatywne.
Wnioski z tej ankiety mogą pomóc w informowaniu o zmianach w misji firmy, pomóc w dokonaniu zmian w umeblowaniu i ustawieniu biura oraz pozwolić na szukanie sposobów na poprawienie wszystkiego w ogóle.
Więc, jakie pytania powinieneś zadać?
Wielkie pytania
To naprawdę zależy od tego, na jakich obszarach chcesz się skupić, ale dowiedzieć się, czy twoi pracownicy są naprawdę szczęśliwi i spełnieni w firmie jest czymś, co musisz wiedzieć. Morale jest kluczowe dla produktywności i rentowności, a Ty będziesz walczył o sukces firmy lub jej rozwój w przyszłości, jeśli pracujesz z grupą pracowników, którzy są nieszczęśliwi w swoich rolach, ale nie czują się wystarczająco komfortowo, aby mówić o zmianach, które chcieliby zobaczyć.
W kwestii zmiany swoją kultury pracy i przyjęcia bardziej pozytywnego i produktywnego obrazu, przydatne są następujące pytania.
- Czy jesteś szczęśliwy w organizacji? Proszę podać kilka przykładów rzeczy, z których jesteś i nie jesteś zadowolony.
- Czy chciałbyś, aby członek rodziny lub bliski przyjaciel pracował tutaj?
- Czy czujesz, że w swojej obecnej pracy masz możliwość odpowiedniego rozwoju kariery?
- Czy czujesz się wspierany przez swój zespół kierowniczy?
- Czy czujesz się dumny, że pracujesz w tej firmie?
Te pytania dają poczucie morale w biurze, a także pozwalają przyjrzeć się głębiej sytuacjom, które mogą wymagać zmian. Na przykład, jeśli ludzie nie są szczęśliwi w Twoim biurze, to odpowiedź "tak" lub "nie" nie wystarczy. w tym przypadku, chcesz wiedzieć dlaczego. Kluczowe jest więc pytanie o przykłady tego, z czego pracownicy są, a z czego nie są zadowoleni.
Pytanie, czy byliby zadowoleni, gdyby w organizacji pracował członek ich bliskiej rodziny lub przyjaciel, jest również wymowne. Jeśli odpowiedzą "tak", będzie to oznaczało, że ich zdaniem kultura pracy jest pozytywna, jednakże, jeśli powiedzą "nie", będzie to dość obciążające i wskaże na konieczność wprowadzenia zmian.
Ważne jest również, aby zapytać o zarządzanie ponieważ jest to jeden z głównych powodów, dla których pracownicy odchodzą. Słabe zarządzanie może być bardzo szkodliwe dla biznesu na wielu różnych poziomach, nie tylko dla pracowników na ich krzesłach biurowych. Identyfikacja problemów pomaga spojrzeć na obszary, które wymagają zmian lub poprawek, i ponownie, jeśli poprosić o opinie i działać na nich, jesteś pomagając pracownikom czuć się cenione i słuchane.
Nie jest dobrze prosić o opinie i sugestie, a następnie nic z nimi nie robić. Twoi pracownicy będą mieli poczucie, czy ich koledzy powiedzieli to samo co oni w swoich ankietach, i czy na stronie czują w biurze jest ogólnie negatywne, wszyscy będą wiedzieć, że wyniki ankiety nie były zbyt piękne. Jeśli więc zadajesz pytania, a potem nie wprowadzasz zmian kiedy wszyscy wiedzą, że dowiedziałeś się prawdy z wyników, morale spadnie, ponieważ po prostu nie słuchasz i nie traktujesz ich poważnie.
Zadawaj pytania, traktuj odpowiedzi poważnie, a następnie wprowadzaj odpowiednie zmiany.
VKiedy idziesz rano do pracy i docierasz do swojego fotela biurowego, jak się czujesz? Czy czujesz podekscytowanie, że zaczynasz nowy dzień pracy? Czy nie jesteś ani podekscytowany, ani zdenerwowany, po prostu czujesz się doskonale wobec wyzwań, które przed tobą stoją? A może, co bardziej...
V Podczas udzielania informacji zwrotnej, może ona pójść w jedną z dwóch stron. Pracownik może się z nią pogodzić, przyjmując ją jako coś, z czego można się nauczyć, lub może się nią oburzyć, zakładając, że jest to bezpośredni atak na niego. Bardzo rzadko zdarza się, że...
V Nikt nie lubi, gdy mówi mu się, że coś, co zrobił lub co robi, nie jest postrzegane jako całkowicie fantastyczne. O wiele łatwiej jest przyjąć pochwałę niż krytykę. Jednak w miejscu pracy zawsze znajdą się sytuacje, w których być może coś, co zrobiłeś lub sposób, w jaki...