Jak działa drukarka laserowa
Protoplastami do drukarki laserowej jest kserokopiarka, która powstała poprzez długą pracę firmy Xerox, która starała się udoskonalać swoje urządzenia. Pierwszy taki sprzęt powstał w roku 1949, kiedy na modelu A udało się pierwszy raz kopiować dokumenty. Pierwsza drukarka laserowa również powstała z ramienia marki Xerox ale było to urządzenie, które zajmowało cały pokój i nie było wprowadzone do ogólnej produkcji. Sprzęt miał jednak dobre osiągi, ponieważ pracował z prędkością 120 stron na minutę z rozdzielczością 300 dpi a więc jest to bardzo dobry wynik jak na dzisiejsze czasy.
Pierwsza taka drukarka, która trafiła do ogólnej sprzedaży to urządzenie z firmy HP, które pojawiło się w roku 1984 i kosztowało 3,5 tysiąca dolarów. Była to spora kwota jak na ten moment, ale i urządzenie było wyjątkowe. Sprzęt miał rozdzielczość 300 dpi i wbudowaną pamięć. Pracował w oparciu o rozwiązanie, które obecnie już nie jest wykorzystywane, ponieważ tradycyjny port Centronics powstał później i znalazł się w kolejnym modelu, który pojawił się dwa lata później w sprzedaży. Dopiero właśnie w urządzeniu z roku 1986 pojawił się ten port, który służy w drukarkach do dziś. Urządzenie to stało się popularne mimo, że kosztowało 4 tysiące dolarów. Jak działa drukarka laserowa
Drukarka laserowa pracuje na zasadzie procesora obrazu rastrowego, który odpowiada za kierowanie wiązką lasera. W drukarce znajduje się światłoczuły bęben, który jest naładowany elektrostatycznie. Procesor rastrowy kieruje na niego światło lasera, które odbija się od specjalnego lustra i będzie padać na pewne miejsce bębna. Tam, gdzie będzie padał laser zmienia się ładunek i dlatego toner nie będzie się tam kleił. Tak stworzony obraz następnie może być przeniesiony na kartkę. W drukarce, która będzie drukowała na kolorowo będzie trzeba taki proces wykonać cztery razy z kolejnymi tonerami. Utrwalenie tonera na kartce dokonuje się przez specjalne wałki grzejne, które jakby wprasowują taki toner w kartkę.
VKiedy idziesz rano do pracy i docierasz do swojego fotela biurowego, jak się czujesz? Czy czujesz podekscytowanie, że zaczynasz nowy dzień pracy? Czy nie jesteś ani podekscytowany, ani zdenerwowany, po prostu czujesz się doskonale wobec wyzwań, które przed tobą stoją? A może, co bardziej...
V Podczas udzielania informacji zwrotnej, może ona pójść w jedną z dwóch stron. Pracownik może się z nią pogodzić, przyjmując ją jako coś, z czego można się nauczyć, lub może się nią oburzyć, zakładając, że jest to bezpośredni atak na niego. Bardzo rzadko zdarza się, że...
V Nikt nie lubi, gdy mówi mu się, że coś, co zrobił lub co robi, nie jest postrzegane jako całkowicie fantastyczne. O wiele łatwiej jest przyjąć pochwałę niż krytykę. Jednak w miejscu pracy zawsze znajdą się sytuacje, w których być może coś, co zrobiłeś lub sposób, w jaki...