3 sposoby, przez które nigdy nie powinieneś przekazywać pracownikowi informacji zwrotnej
Może nadejść moment, w którym będziesz musiał przekazać pracownikowi konkretną informację zwrotną. Może to być pozytywna informacja zwrotna lub prośba, aby pracownik zrobił coś nieco inaczej, a może w ogóle czegoś nie robił.
Przekazywanie informacji zwrotnych może być trudne dla menedżera, ponieważ oczywiście nie chce on zdenerwować swojego pracownika, a tym samym doprowadzić do spadku jego morale.
Aby tak się nie stało, należy unikać typowych pułapek związanych z udzielaniem informacji zwrotnej.
Nigdy nie udzielaj pracownikowi informacji zwrotnej na trzy poniższe sposoby:
- W obecnościinnych - Nigdy nie siadaj z innymi członkami zespołu przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej i nie wytykaj komuś, co robi źle. Jest to coś, co powinno się robić prywatnie.
- Koncentrując się wyłącznie na negatywnych aspektach - Mieszaj komentarze z pozytywnymi, aby Twój pracownik nie czuł, że wszystko jest całkowicie negatywne.
- W agresywny sposób - Każdy czasem popełnia błędy, nawet Ty! Oznacza to, że nie należy przekazywać informacji zwrotnej w sposób agresywny lub protekcjonalny. Rozmawiaj jak człowiek z człowiekiem!
Użycie mebli takich jak kabiny zapewni możliwość przekazania niezbędnej informacji zwrotnej na osobności, a dzięki zapewnieniu pozytywnej i zachęcającej atmosfery unikniesz problemów z morale.
Czy ostatnio musiałeś udzielić informacji zwrotnej?
VKiedy idziesz rano do pracy i docierasz do swojego fotela biurowego, jak się czujesz? Czy czujesz podekscytowanie, że zaczynasz nowy dzień pracy? Czy nie jesteś ani podekscytowany, ani zdenerwowany, po prostu czujesz się doskonale wobec wyzwań, które przed tobą stoją? A może, co bardziej...
V Podczas udzielania informacji zwrotnej, może ona pójść w jedną z dwóch stron. Pracownik może się z nią pogodzić, przyjmując ją jako coś, z czego można się nauczyć, lub może się nią oburzyć, zakładając, że jest to bezpośredni atak na niego. Bardzo rzadko zdarza się, że...
V Nikt nie lubi, gdy mówi mu się, że coś, co zrobił lub co robi, nie jest postrzegane jako całkowicie fantastyczne. O wiele łatwiej jest przyjąć pochwałę niż krytykę. Jednak w miejscu pracy zawsze znajdą się sytuacje, w których być może coś, co zrobiłeś lub sposób, w jaki...