
Niszczarki a sposób cięcia
Jeśli chodzi o pracę niszczarek i sposób cięcia dokumentów to można mówić o dwóch podstawowych kategoriach tych urządzeń: - niszczarka paskowa – to urządzenie, które ma niską cenę, pracuje cicho i jednorazowo będzie nam niszczyć więcej kartek, ale tnie tylko na paski i dlatego szybko zapełnia kosz i nie zapewni takiego bezpieczeństwa - paskowo – odcinkowa niszczarka – to takie urządzenie, które ma już dużo bardziej skomplikowane działanie, pracuje wolniej i głośniej. Urządzenia takie będą niszczyć dokumenty na różne ścinki i mogą one mieć minimalny rozmiar w przypadku takich urządzeń, które mają gwarantować największe bezpieczeństwo. Właśnie w zakresie bezpieczeństwa istotnym zagadnieniem będą stopnie tajności DIN 32757. Jeśli ktoś chce niszczyć dokumenty właśnie powinien zainteresować się stopniami tajności, ponieważ bardzo możliwe, że pod tym właśnie kątem będzie można szukać dla siebie jakiegoś urządzenia, które rzeczywiście będzie spełniać oczekiwania i zapewni nam prywatność.
Wyróżniamy następujące stopnie tajności DIN:
• DIN 1 – urządzenie wykonuje cięcie pasków między 6 a 12 mm. Najlepiej w przypadku ogólnych materiałów.
• DIN 2 – urządzenie tnie paski o szerokości mniejszej niż 6 mm albo ścinki mniejsze niż 800mm2, nadaje się do korespondencji wewnętrznej
• DIN 3 – można stosować w przypadku materiałów poufnych, gdy kartka będzie cięta na paski, które mają mniej niż 2 mm albo też ścinki, które mają mniej niż 320 mm2.
• DIN 4 – to stopień do materiałów tajnych, gdy ścinki będą miały mniej niż 30 mm2. Powinny mieć mniejszą niż 2 mm średnicę oraz długość mniejszą niż 15 mm. • DIN 5 – do dokumentów ściśle tajnych, ścinki będą miały mniej niż 10 mm2. Szerokość będzie mniejsza niż 0,8 mm a długość mniejsza niż 13mm.
• Poza normą DIN jest jeszcze 6 stopień tajności – tutaj można mówić już o super tajności do dokumentów specjalnego przeznaczenia, które będą niszczone w przypadku jednej kartki A4 na 15 tysięcy kawałków, a więc bezpieczeństwo będzie już na wyjątkowym poziomie.
Zobacz również
V Coraz więcej pracodawców dostrzega realne korzyści płynące z pomocy pracownikom w osiągnięciu większej równowagi między życiem prywatnym i zawodowym. Zamiast spędzać cały czas przy szklanym biurku, pracownicy chcą mieć możliwość uwzględnienia w swoim życiu obowiązków...
Jak medytacja może pomóc pracownikom biurowym?
VCzy kiedykolwiek próbowałeś medytacji? Prawdopodobnie próbowałeś, ale okazało się, że nie zadziałało za pierwszym razem i zrezygnowałeś. To zwykła historia. Rzecz w tym, że dzięki wytrwałości i zrozumieniu, że opanowanie medytacji wymaga czasu, można odnieść znaczące...
VCzy lubisz, gdy Twój przełożony pyta Cię o zdanie na temat czegoś w pracy? Oczywiście, że tak! Dzieje się tak dlatego, że wszyscy jesteśmy ludźmi i lubimy czuć, że jesteśmy doceniani i że do nas przynależymy. Wszystko to wiąże się z morale, a morale musi być wysokie, aby...